Moni on jo kirjoittanut listan tämän kesän vaatetuksesta, jossa voi myös listata mitä värejä aikoo käyttää. Itse aion nyt kirjoittaa pelkästään väreistä vaatteissani. En keskity siihen, mikä väri on nyt muodissa vaan siihen mistä itse pidän ja mistä en.

Tällä hetkellä olen hurahtanut ihan kokonaan ruskeaan. Koko aika kun olen kiertelemässä kaupoissa, etsin melkeinpä jatkuvasti ruskean sävyisiä vaatteita. Tällä hetkellä olen etsimässä ruskeaa hametta ja puuvillahousuja. Mutta muuten vaatekaappiani näyttää valtaavan musta, valkoinen ja punainen.

Viimeisen vuoden aikana olen oppinut käyttämään keltaista väriä, vaikka ennen en edes ajatellutkaan käyttäväni keltaista Itse en kuitenkaan ole koskaan ostanut mitään keltaista vaatetta, vaan ne ainoat mitä minulla on, niin olen saanut lahjaksi. Myös vähän tummempi ja maastohenkinen vihreä on löytänyt tiensä vaatekaappiini. Harmaatakin löytyy muutaman vaatekappaleen verran.

Ainut väri mitä minulta ei paljoa löydy keltaisen lisäksi on sininen. Olen jotenkin vain mieltänyt sen, että sininen ei vain sovi minulle niin hyvin. Ellokselta tilasin vahingossa liilansinisen pikeen valkosen sijasta, mutta en lähettänyt takaisin, koska se näytti pukevan minua kuitenkin ihan hyvin :D Muuten sinistä ei sitten taida löytyä kuin farkuista ja parista topista, vaikka sininen on kyllä muuten hieno väri.

Neonvärejä en suostu koskaan käyttämään, vaikka ei kyllä saisi sanoa ei koskaan. Mutta tällä hetkellä ainakaan ne eivät iske minuun. Jotain roosan tyylistä tai pelkästään vaaleanpunaista ei myöskään ole ihan minua varten. Jotenkin vaan nuo värit eivät sovi minulle, voisi ehkä tulla hieman miss Piggy – fiilis. Koti-/ yövaatteina voisin käyttää, mutta ulos en lähtisi.

Oranssi on myös semmoinen väri, johon en ainakaan vielä ole tykästyny. Yksi oranssi paita löytyy, mutta olen käyttänyt vain pari kertaa sitä jonkun hupparin alla. Liila tai semmoinen tummanliila ei myöskään ole ihan lemppareitani, tuskin koskaan olen edes kokeillut kaupassa liilanvärisiä vaatteita. Liilansininen on ok.

 

Kulta, hopea ja pronssi eivät myöskään ole iskeneet minuun ihan vaatteissa, mutta asusteissa voisin käyttää. Sekä nämä yllä mainitut värit (keltainen, sininen yms), jotka eivät ole hirveässä suosiossani, voivat löytyvät esimerkiksi jonkun vaatteen yksityiskohdassa.

Tässä nyt tämä ainakin tällä kertaa, ehkä myöhemmin tulee vielä jotain mieleen, mutta pääpiirteittäin tässä värimieltymyksiäni.